Vereniging

Onze vereniging is opgericht op 27 november 1931 en bestaat inmiddels al meer dan 90 jaar. Het streven is een laagdrempelige en gezellige vereniging te zijn van leden met diverse interesses rond het bijenhouden. Momenteel bestaat de vereniging uit zo’n 60 leden en donateurs.

We zijn lid van de grootste landelijk bond, de NBV. We organiseren verschillende activiteiten, waaronder lezingen en een jaarlijkse kaarsentrekavond.

Voor beginnende imkers bestaat er de mogelijkheid om een basiscursus bijenhouden te volgen, waarbij je door ervaren imkers begeleid zult worden. Voor geïnteresseerden in bijen, is er de kennismakingscursus. We geven voorlichting aan scholen. We staan op markten, houden demonstraties en doen mee aan de jaarlijkse landelijke open imkerijdagen.

Naast het onderlinge contact besteden we veel aandacht aan het contact met andere belanghebbenden. We zijn graag de gesprekspartner van de gemeente Zwolle en andere milieuorganisaties als het gaat om zaken rondom bijen en andere bestuivers.