Cursussen

In 2020 organiseren we geen basiscursus bijenhouden. De reden is dat zo’n cursus veel inzet vergt van onze leden. En na drie jaar basiscursus organiseren, doen we het een jaar zonder. Meestal organiseren onze buurverenigingen ook een basiscursus. Dus als je die graag in 2020 wilt volgen: kijk op de website van de NBV.

Algemene informatie:

Het doel van de Basiscursus Bijenhouden is om mensen die geïnteresseerd zijn in honingbijen te leren verantwoord met bijenvolken om te gaan en ze vakbekwaam te behandelen. De cursus bestaat uit een vijftal theorielessen en 10 – 12 praktijklessen. De cursus wordt afgesloten met een test/examen, waarna u het NBV-diploma krijgt overhandigd. Tijdens het jaar waarin u de cursus volgt bent u gratis lid van de NBV en ontvangt u het NBV vakblad Bijenhouden. Tevens wordt u ingeschreven voor de ontvangst van Imkernieuws, de digitale nieuwsbrief van de NBV. En u bent lid van onze vereniging!

De basiscursus laten we altijd vooraf gaan door een kennismakingscursus bijenhouden, in januari/februari. Twee avonden waarin je een goed beeld krijgt van het volk van de honingbij en het werk van de imker.

Heb je een vraag over de bijencursussen? Stuur dan een mail naar info@bijenverenigingzwolle.nl