Vorige Volgende

diploma uitreiking basiscursus bijenhouden

nov 6, 2017
|

Veertien cursisten ontvingen 2 november 2017 hun verdiende diploma voor de basiscursus bijenhouden, uit handen van leraar Mannie Weertman en Sander Uiterwijk.

Allen hadden een goed resultaat gehaald voor de test.  De gezellige avond werd voorafgegaan door een smakelijke, gezamenlijke maaltijd, voorbereid door Nicole Verkerk, Egbert-Jan van der Wouden en Jan Hageman. Ter afsluiting ontving Mannie een cadeau van de cursisten. De praktijkbegeleiders kregen van het bestuur een blijk van waardering voor hun inzet.

Daarna liep de zaal verder vol voor het eerste imkercafé van het winterseizoen, waarin Erol Bilèn praktisch en inspirerend onderricht gaf in het zelf maken van mede. Omdat het nog ruim een jaar duurt voordat die mede drinkbaar wordt, nam Erol ons op een hilarische wijze mee naar de stand van de wereld in november 2018. En toen daarna enkele flesjes mede op tafel kwamen om de honingdrank te proeven, kon de avond niet meer stuk….